Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Film: ”Året jag slutade prestera och började onanera”

27 oktober 2022 19:00 21:00

Den svenska filmen med den långa titeln, ”Året jag slutade prestera och började onanera”, handlar om Hanna (Katia Winter). Hon är mitt uppe i livet och karriären, och vill skaffa ett andra barn med Morten, men istället gör han slut.

Plötsligt står hon utan jobb, lägenhet och bästa vännen Carro – hon har olägligt nog också tröttnat på Hannas konstanta stressande. Hanna gör vad hon kan för att rädda sig ur sin sits och få sitt liv tillbaka, vilket resulterar i pinsamma situationer och smärre katastrofer. En dimmig natt träffar hon Liv, som inte låter sig styras av vare sig självupptagna killar eller stressiga jobb. Liv ger Hanna mod att börja lyssna på sig själv, njuta av allt livet bjuder på och sluta ställa upp på omöjliga premisser.

Filmen är en dramakomedi om att våga tänka om med oväntade insikter, somrig romantik och härlig humor med hög igenkänning.

Filmen är på svenska.

Filmen har premiär 21 oktober 2022.

Medverkande: Katia Winter, Jesper Zuschlag, Henrik Dorsin, Vera Carlbom, Hannes Fohlin, Nour El Refai och Bahar Pars.

Regi: Erika Wasserman.

Genre: Dramakomedi.

Se filmen: Klicka här för filmtrailer!

Bakgrund: Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast i Iggesunds Folkets hus fortsätter. Under hösten 2022 blir det sex nordiska filmer.

Förhandsanmälan: Ja, biljetten betalas vid bokningen. Klicka här för att köpa biljett!

Pris: Biobiljett à 80 kronor, inklusive lotteri och fika. Biljetterna släpps tre veckor före visningen.

Plats: Bio Kontrast, Folkan, Centralgatan 3, Iggesund.

Dag och tid: Torsdagen 27 oktober 2022, klockan 19.

Foto: ”Året jag slutade prestera och började onanera”

Date:
27 oktober 2022