Gösta Lind död i trafikolycka

augusti 23, 2016 0 av Jörgen Bengtson

Föreningen Norden legendariska ordförande i Hudiksvall, Gösta Lind, är död. Han avled, tillsammans med sin hustru Marianne Ersson, i en trafikolycka på Europaväg 4 norr om Hudiksvall den 1 juni 2016.

Göstas engagemang för lokalavdelningen Hudiksvall-Hälsingland var oersättligt! Han spelade också en viktig roll i Föreningen Nordens Gävleborgsdistrikt och på nationell nivå inom Föreningen Norden, där han bland annat ingick i valberedningen.

Saknaden efter Gösta och även Marianne – som också var aktiv i avdelningens programverksamhet – är mycket stor.

Styrelsen försöker nu, efter bästa förmåga, att hitta nya arbetsformer, för vi vill självklart fortsätta med den mycket framgångsrika verksamhet, som Gösta byggt upp under årtionden