Inställda program

februari 1, 2021 0 av Jörgen Bengtson

År 2020 blev ett år i coronapandemins tecken. Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland fick ställa in fem program.

Föreningen genomförde tolv program under 2020, varav sju i egen regi och fem i samarbete med Bio Kontrast i form av nordiska filmer.

Föreningens ambition är att kunna återuppta programverksamheten under sommaren 2021. Om det blir i början eller slutet av sommaren – maj eller augusti – beror på utvecklingen av vaccinationer och mötesrestriktioner.

– Vi kommer i görligaste mån att försöka genomföra programmen vi ställde in 2020 under 2021, säger föreningens ordförande Anders Bouij.

Programmen som blev inställda under 2020 var: ”Hästar och hästfolk i Hälsingland”, ”Nordiskt gästabud”, ”Hilding Mickelsson i närbild”, ”Hälsinglands flora” och ”En resa över Bottenhavet 1592”.