Korparna flög till Iggesund

januari 19, 2018 0 av Jörgen Bengtson

Filmen ”Korparna” är ett psykologiskt drama i frostbiten skånsk bondemiljö om konflikten mellan tradition och modernitet. Torsdagen den 18 januari fick medlemmar i Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland och medlemmar i Bio Kontrast chans att se denna nordiska film på Folkan i Iggesund.

Filmen är baserad på den Augustbelönade romanen med samma namn av Tomas Bannerhed.

I filmen gör fotografen Jens Assur regidebut. Reine Brynolfsson spelar en av sina främsta roller.

Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast fortsätter. Under vintern och våren 2018 får medlemmarna möjlighet att se fem nordiska filmer för det facila priset av 60 kronor per film – och då ingår fika och lotteri i biljettpriset.

Årets första film samlade en bra publik.