Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Film: ”En dag blir det här ditt”

9 februari 2023 19:00 21:00

Den svenska filmen ”En dag kommer allt det här bli ditt” handlar om när den framgångsrika serietecknaren Lisa och hennes syskon – en av dem är filmens regissör Andreas Öhman – samlas på föräldrarnas gård utanför Härnösand. Det är för första gången på över tio år. Föräldrarna vill att endast en av dem ska ärva skogen, som varit i familjen i generationer. Men är någon av dem villig att flytta hem igen?

”En dag kommer allt det här bli ditt” är en berättelse om en familj och ett arv, som ingen vill ha. Det är en fin berättelse om att komma hem och konflikten mellan nya vanor och gamla traditioner. Kramforsfödde Andreas Öhman, som tidigare regisserat ”I rymden finns inga känslor”, tar sig an ämnen som familj, tradition och arv tillsammans med en fin skådespelarensemble mitt i den svenska skogen.

Medverkande: Karin Franz Körlof, Peter Haber, Suzanne Reuter, Liv Mjönes, Arvin Kananian, Mattias Fransson, Emil Almén och Filip Berg.

Regi: Andreas Öhman.

Manus: Andreas Öhman.

Originaltitel: ”En dag kommer allt det här bli ditt”.

Genre: Drama.

Se filmen: Klicka här för filmtrailer!

Bakgrund: Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast i Iggesunds Folkets hus fortsätter. Under vintern 2023 blir det tre nordiska filmer.

Förhandsanmälan: Ja, biljetten betalas vid bokningen. Klicka här för att köpa biljett!

Pris: Biobiljett à 80 kronor, inklusive lotteri och fika. Biljetterna släpps tre veckor före visningen.

Plats: Bio Kontrast, Folkan, Centralgatan 3, Iggesund.

Dag och tid: Fredag 3 februari 2023, klockan 19.

Foto:
”En dag kommer allt det här bli ditt”

Bio Kontrast och Föreningen Norden Hudiksvall–Hälsingland

Bio Kontrast