Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Film: ”Andra akten”

17 februari 2023 19:00 21:00

Den svenska filmen ”Andra akten” handlar om livet som nybliven pensionär, som kunde ha vara bättre. Evas exman flyttar in tvärs över gatan med sin nya fru. Samtidigt verkar Evas son tröttna på sin mammas daltande och vill ha mer egen tid, utan hennes överbeskyddande hjälp. Vad ska Eva göra av all tid?

Ett extraknäck dyker upp, som Eva inte kan motstå: Den store stjärnskådespelaren, den excentriske Harald Skoog, har drabbats av en stroke och behöver rehabilitering i sitt eget hem. Vad som börjar som en katastrof växer till varm vänskap, spirande livsglädje och till ett hopp om att livet inte är över. Faktum är att det kanske inte ens har börjat.

Medverkande: Lena Olin, Rolf Lassgård, Lars Väringer, Anneli Martini, Charlie Gustafsson och Görel Crona.

Regi: Mårten Klingberg.

Manus: Vera Kiiskinen och Anna Heinämaa.

Originaltitel: ”Andra akten”.

Genre: Drama/komedi.

Premiär: 24 februari 2023.

Se filmen: Klicka här för filmtrailer!

Bakgrund: Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast i Iggesunds Folkets hus fortsätter. Under vintern 2023 blir det tre nordiska filmer.

Förhandsanmälan: Ja, biljetten betalas vid bokningen. Klicka här för att köpa biljett!

Pris: Biobiljett à 80 kronor, inklusive lotteri och fika. Biljetterna släpps tre veckor före visningen.

Plats: Bio Kontrast, Folkan, Centralgatan 3, Iggesund.

Dag och tid: Fredag 17 februari 2023, klockan 19.

Foto:
”Andra akten”