Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Film: ”En vit, vit dag”

8 oktober 2020 @ 19:00 21:00

Tillställning: Den isländska dramafilmen ”En vit, vit dag” – med originaltitel ”Hvítur, hvítur dagur” – blir första program sedan vi ställde in planerade aktiviteter i mars 2020 och framåt.

Två år har gått sedan Ingimundurs högt älskade hustru omkom i en tragisk olycka, men han är fortfarande uppslukad av sorg och entledigad från sitt arbete som polischef. När han samlar sig för att gå igenom sin frus saker väcks en misstanke. Ingimundur blir alltmer besatt av att finna sanningen och utsätter ofrånkomligen sig själv och sina närmaste för fara. En berättelse om sorg, hämnd och villkorslös kärlek.

Filmen hade svensk biopremiär 7 februari 2020. Den fick gott mottagande med höga betyg i svenska medier.

I rollerna ser vi bland andra Ingvar Sigur∂sson, Ída Melckín Hlynsdóttir, Hilmir Snær Gu∂nason och Elma Stefania Augustdottir.

Regi och manus: Hlynur Pálmason.

Producent: Anton Máni Svansson.

Klicka här för filmtrailer!

Bakgrund: Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast i Iggesunds Folkets hus fortsätter. Under hösten 2020 kommer flera nya, nordiska filmer. Efter filmen är det på grund av coronarestriktioner varken fika eller lotteri. Maximalt antal besökare är 50 personer. Handsprit finns på flera ställen i lokalen.

Förhandsanmälan: Ja, biljetten betalas vid bokningen. Klicka här för att köpa biljett!

Pris: Biobiljett à 80 kronor.

Plats: Bio Kontrast, Folkan, Centralgatan 3, Iggesund.

Dag och tid: Torsdagen den 8 oktober 2020, klockan 19.

Sidan uppdaterad 17 maj 2023

Bio Kontrast och Föreningen Norden Hudiksvall–Hälsingland