Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Film: ”Den skyldige”

29 oktober 2020 @ 19:00 21:00

Tillställning: Den danska kriminal- och dramafilmen ”Den skyldige” – med originaltitel ”Den skyldige” – är andra program sedan vi ställde in planerade aktiviteter i mars 2020 och framåt.

Filmen handlar om polismannen Asger Holm, spelad av Jakob Cedergren (bilden), som svarar på ett 112-samtal från en kidnappad kvinna. När förbindelsen plötsligt bryts, startar en nervpirrande jakt på kvinnan och hennes kidnappare. Med telefonen som sitt enda verktyg kämpar Asger mot klockan för att rädda kvinnan. Men det visar sig snart att brottet är större och grövre än Asger först trodde.

”Den skyldige” är en nagelbitare men också en film med många bottnar. Filmen lämnar aldrig larmcentralen, där Asger Holm arbetar – men håller ändå tittarna i ett gastkramande grepp.

Filmen är regidebut för svensken Gustav Möller.

Filmen hade internationell premiär 2018 och svensk premiär 29 mars 2019. Den fick mycket gott mottagande med höga betyg i svenska, danska och internationella medier.

I rollerna: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi och Johan Olsen.

Manus: Gustav Möller och Emil Nygaard Albertsen.

Regi: Gustav Möller.

Producent: Lina Flint.

Klicka här för filmtrailer!

Bakgrund: Föreningen Nordens utmärkta samarbete med Bio Kontrast i Iggesunds Folkets hus fortsätter. Under hösten 2020 kommer flera nya, nordiska filmer. Efter filmen är det på grund av coronarestriktioner varken fika eller lotteri. Maximalt antal besökare är 50 personer. Handsprit finns på flera ställen i lokalen.

Förhandsanmälan: Ja, biljetten betalas vid bokningen. Klicka här för att köpa biljett!

Pris: Biobiljett à 80 kronor.

Plats: Bio Kontrast, Folkan, Centralgatan 3, Iggesund.

Dag och tid: Torsdagen den 29 oktober 2020, klockan 19.

Sidan uppdaterad 17 maj 2023

Bio Kontrast och Föreningen Norden Hudiksvall–Hälsingland