Stort intresse för Norden-politik

oktober 18, 2016 0 av Jörgen Bengtson

I hård konkurrens med Jazzklubben, som hade ett populärt program den 18 oktober 2016, lockade Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland med hårdkokt politik.

patrik-oksanen

Hudiksvalls Tidnings och Mittmedias politiska redaktör Patrik Oksanen (C) föreläste för 57 personer om Norden under rubriken ”Norden – hetare än på länge”. Han gjorde först en rask genomgång av de nordiska ländernas historia, innan han landade i kvällens rubrik. Den syftar på president Barack Obamas möte med de nordiska statsministrarna i våras, då han hyllade Norden som samhällsmodell och vårt föredömliga samarbete.

Patrik Oksanen är en av Sveriges mest profilerade och citerade ledarskribenter och debattörer i framför allt säkerhets- och försvarspolitiska frågor.

Föredraget blev en spännande och spänstig kväll med många frågor.

– Vi fick många och engagerade besökare, varav åtskilliga var nya för oss, berättar Marianne Kivimäe.

Arrangemanget var som vanligt på Patricia, med Café Norden som startade en halvtimma före föredraget.

Sidan uppdaterad den 13 november 2016