Norden 100 år – med Gunnar Wetterberg

februari 9, 2019 0 av Jörgen Bengtson

Tillställning: Föreningen Norden fyller 100 år denna dag, den 23 mars. Det firar vi, tillsammans med Baptistkyrkan i Hudiksvall, med ett föredrag av Gunnar Wetterberg om Norden, EU och Brexit.

Gunnar Wetterberg – mest känd som historiker och samhällsdebattör men också känd från Fråga Lund och från ett yrkesliv som bland annat utredare, diplomat och samhällspolitisk chef på Saco – gästar Hudiksvall.

Han kommer för att tala om Norden och EU. I dag har EU stora problem, där Brexit står i fokus. Kan EU:s oförmåga att hantera sina problem, öppna för Norden att agera mer aktivt?

Gunnar Wetterberg är känd för att förespråka Förbundsstaten Norden. Han är också gammal EU-debattör. Han är författare till flera historiska böcker och samtidsverk.

Föreningen Norden hade ett program med Gunnar Wetterberg förra året, som blev inställd på grund av snöoväder. Nu gör vi ett nytt försök.

Räkna med ett intressant program!

Bakgrund: På grund av annan lokal, blir det den här gången inget Café Norden.

Pris: Gratis för medlemmar i Föreningen Norden. 50 kronor för ickemedlemmar. Evenemanget sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV).

Plats: Baptistkyrkan, Käppuddsgatan 10, Hudiksvall.

Dag och tid: Lördag den 23 mars 2019, klockan 15.00.

Sidan uppdaterad 22 mars 2019