Årsmöte med parentation och semlor

mars 2, 2017 0 av Jörgen Bengtson

Årsmötet med Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland fick en inramning med sorgkanter. Mötet inleddes med parentation över tre avlidna medlemmar: Gösta Lind, föreningens ordförande under mer än 30 år, och Marianne Ersson, hans hustru och medhjälpare, som båda omkom i en trafikolycka, samt Bo-Erik Granevik, tidigare föreningens kassör och långvarig medlem i föreningens litteraturcirkel.

Årsmötet i övrigt bjöd både på sedvanliga val och förhandlingar samt smaskiga semlor som föreningen bjöd på.

Efter årsmötet framförde violinisten O’Tôrgs-Kaisa (Kajsa Birgitta ”O’tôrgs-Kaisa” Abrahamsson), riksspelman från Bergsjö, och Håkan Lidén, nordisk folkmusik.

– Underhållningen med nordisk folkmusik var lättsam, trevlig och uppskattad. Det kom cirka 40 personer till årsmötet trots uselt väder, berättar Marianne Kivimäe.

Styrelsen fick flera nya ledamöter och ersättare, med Anders Bouij som ny ordförande och Anita Båth som ny vice ordförande. Vilka som i övrigt blev valda till styrelse samt till valberedning och revisorer framgår av sidan Styrelse.

Årsmötet var den 28 februari 2017 på Patricia i Hudiksvall.

Sidan uppdaterad den 2 mars 2017