Populär film ”Bland män och får”

september 8, 2016 0 av Jörgen Bengtson

Den isländska dramakomedin ”Bland män och får” lockade en stadig publik till Bio Kontrast, Iggesunds Folkets hus, torsdagen den 8 september 2016.

Filmen handlar om två bröder, som lever som grannar men är bittra fiender. De tvingas till samarbete för att rädda sina får. Filmen fick pris i Cannes 2015. Den var också Islands officiella bidrag till en Oscar.

Liksom tidigare har Föreningen Norden ett samarbete med Bio Kontrast, som välkomnar Norden-medlemmar på återkommande filmkvällar. Medlemmarna i Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland får därmed en möjlighet se kvalitetsfilmer från grannländerna, som sällan eller aldrig når den vanliga filmrepertoaren.

Filmkvällen på Bio Kontrast kostade som vanligt 60 kronor – och inkluderade fika efter filmföreställningen.

Sidan uppdaterad den 13 november 2016