”Våga älska” lockade till Iggesund

september 22, 2016 0 av Jörgen Bengtson

Den dansk-svenska filmen ”Våga älska” lockade folk till Bio Kontrast på Iggesunds Folkets hus torsdagen den 22 september 2016.

I filmen möter vi Max, spelad av Sven Wollter, och Lily, gestaltad av Ghita Nørby. De är gifta sedan 50 år. Nu bor de på ålderdomshem.

Max har drabbats av en stroke. En man som attraherar Lily blir granne. Lily beslutar att ta sig rätten över sitt eget liv…

Liksom tidigare har Föreningen Norden ett samarbete med Bio Kontrast, som välkomnar Norden-medlemmar på återkommande filmkvällar. Medlemmarna i Föreningen Norden Hudiksvall-Hälsingland får därmed en möjlighet se kvalitetsfilmer från grannländerna, som sällan eller aldrig når den vanliga filmrepertoaren.

Filmkvällen på Bio Kontrast kostade som vanligt 60 kronor – och inkluderade fika efter filmföreställningen.

Sidan uppdaterad den 13 november 2016